V69
Tok Penghulu tentulah Abg Azhar so segala hal boleh lah rujuk kepada beliau.... TERUSSSSSS
CallSign
Check : By:
MCMC (Malaysia) Apparatus Assignments
9m4rpk
Status: ONLINE [STREAM]
Listener: 1 / 32 (1 Unique)

TARIAN POCO POCO HARAM???

View previous topic View next topic Go down

TARIAN POCO POCO HARAM???

Post  9w2tki on Fri Mar 05, 2010 2:55 pm

Sebenarnya tarian poco-poco ini berasal dari Filipina bukannya dari Indonesia. Ia ditarikan oleh masyarakat yang beragama kristian ketika mereka menghadiri upacara sembahyang mingguan mereka.

Lihatlah bagaimana pergerakannya membentuk salib. Mungkin kita tidak perasan kerana kita suka mengikut-ikut sesuatu yang baru tanpa usul periksa.

Inilah cara musuh-musuh Islam mengenakan kita sedangkan kita tahu apabila kita melakukan sesuatu yg menyerupai sesuatu agama maka kita dikira merestui agama itu seperti amalan yoga yang telah difatwakan haram kerana menyerupai agama Hindu. Cuma tarian poco-poco ini belum difatwakan haram lagi.

Marilah kita sama-sama fikirkan. kerana ianya menimbul persoalan, kenapa tarian ini dimulakan daripada kiri? Dan apa jenis senaman ini? Relevankah tarian ini, kelihatan seperti tidak siuman? Saya menyeru kepada diri anda semua supaya mengambil inisiatif untuk tidak menarikan lagi tarian ini yang ternyata mensyirikkan Allah tanpa kita sedar. Dan paling utama memohon keampunan daripada Allah S.W.T atas kejahilan kita tentang perkara ini sebelum ini.
wallahwalam.. 73

9w2tki
Admin

Posts : 77
Reputation : 0
Join date : 2009-08-20
Age : 56
Location : Setapak Indah

http://9w2tki.blogspot.com

Back to top Go down

Re: TARIAN POCO POCO HARAM???

Post  9w2Epi on Fri Mar 05, 2010 6:05 pm

terima kasih tok ki atas informasi ni...tp skg da menjadi satu kemestian oleh rakyat kt yg tarian ni jd satu agenda dlm 1 majlis santai....mgkn mereka masih xsedar...harap rakan2 jgn la terikut dgn semua acara tarian tu....wallahhualam...

9w2Epi

Posts : 94
Reputation : 0
Join date : 2009-09-30
Age : 34
Location : cheras jaya, selangor

Back to top Go down

Re: TARIAN POCO POCO HARAM???

Post  9w2bdt on Fri Mar 05, 2010 9:39 pm

tak tahu lak yang tarian poco-poco tu macam maner.... jika kata toki benar kita harap agar rakyat kt sedar atas ape yg telah dilakukan.... kt juga harap agar pihak fatwa dapat memantau tarian tersebut....

9w2bdt

Posts : 54
Reputation : 1
Join date : 2010-02-28
Age : 37
Location : aprt sri tioman 2, taman melati, kl

http://neo4906@yahoo.com

Back to top Go down

assalamualikum

Post  pr-oto on Sun Mar 07, 2010 4:59 pm

tima kacih tki atas info ni.teruskan usaha suci murni anda tki kita akan turut membantu seboleh yg mungkin.
teruskan post info2 yg memberi kesedaran ini.tahniah tki

pr-oto

Posts : 11
Reputation : 0
Join date : 2009-09-26

Back to top Go down

Re: TARIAN POCO POCO HARAM???

Post  9w2bdt on Sun Mar 07, 2010 5:12 pm

semua rakan2 sedar tapi hang yang lambat sodar oto.... hehehehe..... aku nak tanyer masa hang qso tak habis nafas ker?..... langsung tak ade full stop..... otoman pakai sepender dari luar...... wakakakakakakaka.......... Very Happy Laughing Very Happy Laughing Very Happy Laughing
What a Face What a Face What a Face What a Face
tongue tongue tongue
bom bom bom

73.............. jocolor jocolor jocolor

9w2bdt

Posts : 54
Reputation : 1
Join date : 2010-02-28
Age : 37
Location : aprt sri tioman 2, taman melati, kl

http://neo4906@yahoo.com

Back to top Go down

Re: TARIAN POCO POCO HARAM???

Post  9W2RPW on Sun Mar 14, 2010 12:27 am

APE SUSAH2 KALAU NAK D HALALKAN APPLY JER SIJIL HALAL JAKIM.............

9W2RPW

Posts : 17
Reputation : 0
Join date : 2009-10-27
Location : puncak genting

Back to top Go down

Re: TARIAN POCO POCO HARAM???

Post  Sponsored content Today at 5:32 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum