V69
Tok Penghulu tentulah Abg Azhar so segala hal boleh lah rujuk kepada beliau.... TERUSSSSSS
CallSign
Check : By:
MCMC (Malaysia) Apparatus Assignments
9m4rpk
Status: ONLINE [STREAM]
Listener: 1 / 32 (1 Unique)

HAMFEST MALAYSIA 2010

View previous topic View next topic Go down

HAMFEST MALAYSIA 2010

Post  9w2tki on Sun Jul 25, 2010 11:25 pm


HAMFEST MALAYSIA 2010

1. Hamfest Malaysia 2010 akan dianjurkan di Tapak Menara Kuala Lumpur pada 30, 31 July dan 1 August 2010. Hamfest Malaysia yang pertama kali diadakan ini adalah untuk memberikan pendedahan kepada orangramai berkenaan dengan konsep pengunaan Radio Dua-Hala semasa aman dan bencana di Malaysia.

2. Festival ini akan disertai oleh Kelab-kelab Radio Amatur dari seluruh negara dan juga agensi-agensi kerajaan yang menggunakan kemudahan radio komunikasi dua-hala UHF, VHF dan HF.

3. Sesi penerangan daripada agensi-agensi kerajaan akan diatur untuk memberi penerangan lanjut kepada pengunjung-pengunjung mengenai peraturan-peraturan pengunaan Radio Amatur di Malaysia.

Sesi penerangan oleh Syarikat pengeluar sistem Radio Dua-hala seperti Yaesu, Kenwood dan juga Icom akan turut dilangsungkan.

4. Pameran pengunaan Radio Komunikasi oleh Agensi Kerajaan seperti PDRM, JPAM, BOMBA, ATM dan juga SMART akan turut diadakan di Tapak Perkemahaan berdekataan dengan lokasi utama pameran.

5. Aktiviti-aktiviti yang boleh disertai oleh pengunjung adalah seperti berikut:

a. Aktiviti Skill-Stations – Pengenalan kepada Radio Komunikasi, Berkomunikasi di frekunsi VHF dan HF. Menaikan antenna diapole HF, Mempelajari teknik navigasi dan bacaan peta.

b. Fox Hunting – Mencari lokasi pemancar beacon dengan menggunakan teknik pencarian melalui Radio Dua-Hala.

c. Distance Contact Contest (DX COntest) – Mendapatkan contact rakan-rakan Amatur di seluruh dunia.

6. Hamfest Malaysia 2010 juga dibuka kepada orangramai dan murid-murid sekolah. Kerjasama dengan Kementerian Pelajaran akan dilakukan untuk membolehkan ianya dihadiri oleh murid-murid semasa waktu persekolahan.

7. Maklumat lanjut:

Lokasi : Tapak Menara Kuala Lumpur
Tarikh : 30-31 Julai dan 1 August 2010
Laman web : www.hamfest.my
Penganjur : 9W2GOD - Azli Paat (0193398905 – azlipaat@gmail.com)
Penasihat : 9M2YRS - (Pak Yob) ABD RASID AHMAD SIDEK
: 9M2NM - Nordin Abu Mangsor - 0129455180
: 9M2RS - Hj. Rashid Sultan - 0193362595

Urusetia : 9W2XLT - LT. (B) Khairul Annuar ( 014 2256729 )
9W2OOS - Sallehudin Hashim (0162188393)
9W2JQQ - Pak Razif (0176517800)
9W2SFU - (SIFU) Amiruddin Fansari (0173019123)
9W2LST - Azle (0126649857)
9W2BCT - Aswadi (0163111528)
9W2NZS - Nazri (0173312017)
Dicatat oleh PakDin Tasek

9w2tki
Admin

Posts : 77
Reputation : 0
Join date : 2009-08-20
Age : 56
Location : Setapak Indah

http://9w2tki.blogspot.com

Back to top Go down

ham fest

Post  9w2wbw on Wed Jul 28, 2010 6:53 pm

bagus gak rancangannya tu tapi saya rasa ada kemuskilan sikit la tok ki, sebab saya cek kat MCMC callsign 9w2god tu takda berdaftar dengan SKMM. Dia sebagai penganjur lak tu. Dia berdaftar dengan SKMM dengan callsign 9w2fyi, tu pun dah berdaftar dengan SKMM pada tahun 2009. macam mana dia boleh qso kat freq lak tu pada tahun ni kat repeter lak tu.

9w2wbw

Posts : 9
Reputation : 0
Join date : 2009-08-22
Location : Bandar sri damansara

Back to top Go down

masalah ni

Post  9w2bdt on Fri Jul 30, 2010 2:50 pm

macam maner org boleh guna pakai callsind tanpa kebenaran.... ni nak kena cek ni maner tahu ade sendikit nak kenakan kita.... tapi kita dengar dalam redio banyak mengatakan pasal song festivel kat menara kl... macam maner boleh ade ham fest ni... muskil gak ni..

9w2bdt

Posts : 54
Reputation : 1
Join date : 2010-02-28
Age : 37
Location : aprt sri tioman 2, taman melati, kl

http://neo4906@yahoo.com

Back to top Go down

Satu callsign satu stesen

Post  9w2tki on Thu Aug 05, 2010 2:05 am

ok bro semua , 9w2god dan 9w2fyi adalah orang yang sama tapi kenapa ini boleh berlaku ? apakah ini silap dari MCMC atau sebaliknya? Apapun demi kesejahteraan HAM eloklah dijelaskan akan perkara ini bukan apa utk kebaikan bersama , harap kepada yg berkenaan dapatlah tampil untuk menjelaskannya ok
" sebagai maanusia tak lari dari kesilapan samaada disengajakan atau tidak " Waulahualam.... 73

9w2tki
Admin

Posts : 77
Reputation : 0
Join date : 2009-08-20
Age : 56
Location : Setapak Indah

http://9w2tki.blogspot.com

Back to top Go down

Re: HAMFEST MALAYSIA 2010

Post  9w2wbw on Fri Aug 06, 2010 4:01 am

saya rasa pun begitu gak lah! tetapi saya nak mengucapkan program hamfest tu berjalan dengan jayanya. HIDUP AMATUR RADIO!

9w2wbw

Posts : 9
Reputation : 0
Join date : 2009-08-22
Location : Bandar sri damansara

Back to top Go down

Salam

Post  9w2toq on Mon Aug 09, 2010 6:24 pm

Amin. Didoakan agar semua sejahtera hendaknya....Salam

9w2toq

Posts : 84
Reputation : 3
Join date : 2009-09-01
Age : 44
Location : HULU SELANGOR

http://www.simplexv69.forumotion.com

Back to top Go down

Re: HAMFEST MALAYSIA 2010

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum